INDEPENDANT DISTRIBUTOR

INDEPENDANT DISTRIBUTOR

Kenali saya

Kenali saya
Saya Puan Nur, wakil Shaklee anda tak kira dimana anda berada, Sg Buloh, Selangor, Gombak, Nilai, Kuala Lumpur dan seluruh Malaysia. Hubungi saya melalui whatsapp 0193208744 atas sms 013-3417873 utk sebarang pertanyaan atau mesej saya di blog saya ini atau difacebook saya.

VISITORS

.

.

.

.

.

.

CARA ORDER

CARA ORDER

Friday, February 28, 2014

GLA DAN CARA PEMAKANAN

 بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ



Ramai keliru bila nak makan dan bila nak stop. Disini saya akan terangkan cara makan yang betul ya.

Cara Makan Produk Shaklee  GLA Complex Untuk Kesuburan

Cara nak makan set shaklee
Nak makan kena faham caranya.



Fasa Pertama: Baru pertama kali makan GLA. Nak stabilkan hormon badan semula
1. GLA Complex mempunyai khasiat untuk menstabilkan hormon. Jadi untuk isteri yang mempunyai gangguan hormon dan period yang tak sekata.. kejap 22 hari.. kejap 28 hari.. Memang tak sama tempoh period tu.. Elok makan GLA
2. Bagi tujuan kesuburan,, GLA Complex mestilah dimakan SETIAP HARI.. Bagi bulan pertama, makan semasa hari pertama haid sampai period semula. Makan sekali pagi masa sarapan dan sekali lagi lepas makan malam. 


3. Anda akan mula nampak satu perubahan, hubungan intim dengan suami semakin hangat selepas makan GLA ni. Cuba dan alami sendiri.


4. Dalam bulan pertama tu, Anda mesti ambil perhatian, bila tarikh anda sepatutnya period. Contohnya, patutnya ikut bulan lepas 28 hari. Jadi bulan ni lebih kurang 28 hari juga.


5. Kalau dah masuk 30hari tak period lagi, buat UPT. Ujian kehamilan urine tu.


6. Kalau positif hamil terus BERHENTI MAKAN GLA ya.


7. Kalau tak hamil dan period datang macam biasa, kita masuk FASA ke 2 pula


cara makan

FASA KE 2: Lepas hormon badan dah stabil
  1. Masuk bulan kedua, anda perlu fikir baik baik kitaran haid anda. Berapa hari? Untuk contohnya kita ambil 26 hari ye.
  2. Kemudian bahagikan kitaran anda dengan 2. Contoh 26hari bahagi 2 ialah 13 hari.
  3. Andaian kita sekarang ialah masa subur anda jatuh pada hari ke 13 daripada hari pertama datang haid. 
  4. Makan dari GLA complex dari hari pertama datang haid sehingga sehari sebelum waktu subur. Masuk hari ke 13 (waktu subur sekiranya kitara haid anda 26 hari) berhenti makan GLA. Supplemen lain seperti Vitalea masih makan macambiasa ya.
  5. Sekiranya pada haid anda tak datang bulan tu, kemungkinan besar anda dah hamil. Buat UPT dan lihat hasilnya. Jika positif, tahniah Mazni ucapkan.
  6. Jika haid datang macam biasa, ulang FASA ke 2 ini sehinggalah hamil ya. Insyaallah.
  7. Kenapa kena berhenti makan GLA bila dah hamil? Sebabnya ialah, fungsi GLA ni nak stabilkan hormon je. 
  8. Kalau kita makan GLA masa awal kehamilan, badan akan salah anggap janin tu tak diperlukan, jadi kemungkinan berlaku keguguran tinggi.


Mudah mudahan artikel ini dapat memberi manfaat kepada anda yg cuba untuk mendapatkan zuriat. Saya doakan semoga Allah permudahkan jalan bagi anda semua dan mengurniakan zuriat yg soleh dan solehah yg anda nantikan. 





Untuk yg ingin mencuba Gla, atau Set Subur, boleh hubungi saya, Nur, wakil shaklee sah anda.

Hubungi saya utk sebarang pertanyaan dan set/product yg bersesuaian dengan budget anda.

Whatsapp: 019-3208744 / 013-3417873
Email : mommy_shaklee@outlook.com

Like Page Fb saya: FamilySihatFamilyBahagia
 






*

No comments:

Post a Comment

SIJIL HALAL SHAKLEE

SIJIL HALAL SHAKLEE

Popular Posts

.

.

.

MONTHLY PROMO

MONTHLY PROMO
Promosi. Buy ANY product, free membership.

TESTIMONI PRODUCT

 
DESIGNED BY ONLINEBIZ-FR