INDEPENDANT DISTRIBUTOR

INDEPENDANT DISTRIBUTOR

Kenali saya

Kenali saya
Saya Puan Nur, wakil Shaklee anda tak kira dimana anda berada, Sg Buloh, Selangor, Gombak, Nilai, Kuala Lumpur dan seluruh Malaysia. Hubungi saya melalui whatsapp 0193208744 atas sms 013-3417873 utk sebarang pertanyaan atau mesej saya di blog saya ini atau difacebook saya.

VISITORS

.

.

.

.

.

.

CARA ORDER

CARA ORDER

Friday, January 10, 2014

Cara Makan Set Kurus Shaklee Untuk Turunkan Berat Badan

Ada keluhan customer yang masih belum mendapat penurunan berat badan yang diinginkan.


Berapa ramai antara kita yang ingin turunkan berat badan secara mudah dan cepat??


"Saya saya saya!!"...eh daku plak menjawab hahahaha. Tapi tak ramai yg faham (termasuklah saya), kenapa berat mereka berlebihan.


Dan being a Malaysian yg arif ngan perangai sesama Malaysian, terutamanya melayu lar, yg cukup concern pasal bab berat badan orang lain. Pasal mengkritik nombor 1 kau yaaaaaaa!


Nilah orang kita...jaga tepi kain orang cukup pandai....sbb terror jaga tepi kain orang lar, tersinggung lar kawan yg berisi tu...mentang² awak tu makan bertong tong pun badan slim....orang yg berisi sket, laju jer mulut dia menegur..


"Semangatnya ko"

"Makin gemuk ko skang eh"

"Badan dah takde shape ko ni"

"Ko ni mesti makan tak hingat kan, badan lebar mcm ni"

Itu cakap depan depan ...belum lg yg memana depan kita manis padahal kat belakang kita mcm mcm dia cakap.


Betapa keciknya hati kawan tu...padahal kawan tu nak balas balik pun boleh:

"aku berisi takper, jgn kurus ala ala jerangkung dalam almari dah mcm orang sakit mcm kaw"

"aku berisi pun cantik, bukan kurus tapi muka horror mcm kaw"

"kurus pun tapi muka sememeh, tak guna gak"


Oppsss...terlebih plak hahaha.
Disini saya nak share panduan lengkap bagaimana mengambil supplement set kurus Shaklee agar lebih ramai mendapat manfaat dari produk yang saya tawarkan. 
Bagi tujuan ni. saya guna simulasi menggunakan set kurus advance supaya cover semua produk dalam set kurus.
  • Detoks - Herb-Lax dan Alfalfa
  • Singkirkan Lemak - Lecithin dan Omega Guard
  • Healty Diet -  Cinch Shake dan ESP

Basic Schedule dlm proses menguruskan berat badan.

  • Bangun pagi - mulakan pagi anda dengan 150ml air masak untuk melancarkan sistem organ dalaman.
  • Lakukan sedikit stretching.
  • Pukul 7 - Mulakan hari dengan ESP sesudu. Bancuh dengan 200ml Milo. Ini akan berikan anda tenaga selama 3jam. Tenaga bukan sebarang tenaga, ini tenaga paras gula dalam darah yang normal ye. kikiki. (ESP rendah indeks glisemik - pelepasan gula perlahan-lahan dalam darah)
  • Pukul 8 - Minum lagi 150ml air bersama sebiji Herblax. Herblax ni seminggu 3 kali je dah memadai jika ada ambil Alfalfa. Makan sarapan yang kalorinya bawah 100, tidak bergoreng seperti sekeping sandwich (70kalori). Boleh kenyang ke? Ye kenyang if you ambil ESP!
  • Pukul 9 - Minum 100ml air masak
  • Pukul 10 - Bancuh sesudu Cinch Shake bersama 150ml plain water / jus.
  • Pukul 11 - Makan sebiji Omega Guard bersama 100ml air masak dan sebungkus kecil biskut oat.
  • Pukul 12 - Yezza. Dah tengah hari. Perut mesti lapar kan? Tapi perut anda takkan rasa lapas if you dah ambil ESP, Cinch Shake, Omega Guard. 3 benda ni sangat 3x membantu mengawal selera makan. Selera makan kita dicetuskan otak. Ia dicetuskan apabila paras gula dalam darah lebih rendah dari normal (70). Apabila paras gula dalam darah rendah, perut akan mula menghasilkan lebih gas untuk bersedia menerima makanan (how gastrik happen). Perut kita akan mula berbunyi bunyi. Kan kan kan? Pada waktu ni, sila sedar diri. I'm on healthy diet. Makan nasi separuh pinggan (200kalori), protein (ayam / ikan / daging sedikit), kuah (jika sup - 5sudu, jika bersantan - 2 sudu), 1/4 pinggan isi sayur utk bagi penuh perut. Minum 200ml air masak bersama 3biji Alfalfa dan 3 biji Lecithin. tahukah anda makanan pedas turut membakar kalori?
  • Pukul 1 - Air masak 100ml
  • Pukul 2 - Air masak 100ml
  • Pukul 3 - Air masak 100ml dan sebungkus biskut / sebiji epal / 2biji pisang
  • Pukul 4 - ESP sesudu dibancuh bersama 150ml air / horlick untuk tenaga sebelum bersenam
  • Pukul 5 - Minum jus 100ml. Aktiviti fizikal selama 1 jam. Bermula dengan sesuatu yang ringan contohnya berjalan kaki slow pace.
  • Pukul 6 - Minum air masak 300ml
  • Pukul 7 - Minum air masak 100ml bersama Omega Guard untuk kawal selera makan malam.
  • Pukul 8 - Makan nasi separuh pinggan, 1/4 pinggan sayur, 2sudu protin (daging / ayam / ikan). Minum 200ml air bersama 3biji Alfalfa dan 3biji Lecithin. Atau boleh mengambil Cinch Shake menggantikan makan malam. Kalau minum Cinch menggantikan dinner. Tak perlu ambil Alfalfa dan Lecithin.
  • Pukul 9 - Minum 100ml air masak
  • Pukul 10 - Minum sesudu ESP bersama Milo / Horlick

Nota
  1. Lecithin dan Alfalfa dimakan bersama selepas makan berat. Kombinasi kedua-dua ni untuk menghalang kemasukan kalori dari lemak (lecithin) dan mengeluarkannya (alfalfa) melalui penyahtinjaan. Dos 3biji jika anda makan berat dan berminyak, jika anda makan sikit dan menu sihat, boleh kurangkan kepada 2biji je
  2. Aktiviti fizikal bukan sahaja bertujuan untuk membakar kalori dan lemak, tetapi juga untuk kesihatan keseluruhan. Menguatkan otot jantung, otot badan, peredaran darah. You all berhak dapatkan hidup yang lebih sihat. Penemuan WCRF yang juga disokong oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) turut menyarankan bahawa kerap bersenam boleh menghalang banyak penyakit seperti kanser, sakit jantung dan diabetes.
  3. If nak bancuh ESP dengan air lain, sila alert dengan kadar pengambilan gula terutama dari jus kotak. Had bagi orang dewasa 50gram sehari bersamaan 10sudu kecil gula. Gula tu karbohidrat ringkas ye, jangan  tak tau. Maksud ringkas adalah dia sangat mudah digunakan badan untuk sumber tenaga, dan meningkatkan paras gula dalam darah. Bila gula terlebih sehingga insulin tak dapat nak menukarkan semua glukosa tu untuk tujuan tenaga, itu yang dia keluar melalui urine sebagai kencing manis.
  4. Cara minum air bukan sekali hadap 1 liter, ia akan membuatkan perut anda mengembang.
  5. Jadikan rutin membawa bersama bekalan air dan supplement di dalam bekas kecil.
  6. Jika anda TIDAK berasa lapar (selepas ambil Omega, Chinch Shake, ESP), anda boleh mengelak untuk mengambil karbohidrat seperti nasi, roti, buah, dan lain2. Badan akan menggunakan protin (sumber tenaga skunder) - ayam, daging, ikan, sayur sebagai sumber tenaga. Selain itu, badan akan membakar lemak badan (sumber tenaga tertier) sebagai bahan bakar. Kalau anda tak lapar tapi masih nak makan, ketahui 25 teknik kekal merasa kenyang sepanjang hari
  7. Jika anda berusia 40an ke atas, sila rujuk pengedar anda untuk dos Herb-lax dan Alfalfa yang sesuai dengan tubuh badan anda untuk mengelakkan beban terhadap tubuh.



Apa yang saya tulis ini hanya cadangan, anda boleh buat perancangan anda sendiri utk mendapatkan menu yg sihat dan seimbang dan gaya hidup yg sihat.

Kita mahu semua otot digunakan, setiap salur darah clear dari kolestrol, liang peluh mengeluarkan toksin dari kuli. Bagi kombinasi produk yang berbeza, cara makan pun kena la adjust sikit.


Sebarang pertanyaan boleh hubungi saya. Bergantung kepada masa free saya, dan keutamaan. Of course la saya akan layan pelanggan yang beli dari saya dulu kan :-) 

Then baru diikuti dengan pelanggan yang ingin mencuba, seterusnya pelanggan yang beli dari orang lain tetapi inginkan pendapat saya (selalu saya layan if free, if saya tak dapat nak layan, harap faham la ye.



* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


Kalau anda berminat nak cuba vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggin ini, hubungi saya segera, wakil pengedar sah anda.



Perlukan penerangan atau maklumat lanjut tentang bayaran atau nak order? Hubungi saya segera ditalian seperti dibawah:
ATAU
Whatsapp (only) : 0133417873
Email : mommy_shaklee@outlook.com

Credit: freevitamin

No comments:

Post a Comment

SIJIL HALAL SHAKLEE

SIJIL HALAL SHAKLEE

Popular Posts

.

.

.

MONTHLY PROMO

MONTHLY PROMO
Promosi. Buy ANY product, free membership.

TESTIMONI PRODUCT

Blog Archive

 
DESIGNED BY ONLINEBIZ-FR