INDEPENDANT DISTRIBUTOR

INDEPENDANT DISTRIBUTOR

Kenali saya

Kenali saya
Saya Puan Nur, wakil Shaklee anda tak kira dimana anda berada, Sg Buloh, Selangor, Gombak, Nilai, Kuala Lumpur dan seluruh Malaysia. Hubungi saya melalui whatsapp 0193208744 atas sms 013-3417873 utk sebarang pertanyaan atau mesej saya di blog saya ini atau difacebook saya.

VISITORS

.

.

.

.

.

.

CARA ORDER

CARA ORDER

Friday, June 13, 2014

SHAKLEE NI HALAL KE? KENAPA TAKDE COP JAKIM?

 بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ


The next time you go out shopping, cuba singgah sebentar ke farmasi dan belek lambakan supplement yang dijual di pasaran sekarang. Berapa peratuskah agak-agaknya yang betul-betul telah disahkan halal dan mendapat pengiktirafan JAKIM? Sekiranya diperiksa dengan teliti, rata-rata supplement berbentuk capsule diperbuat daripada sumber "bovine". Bovine di sini merujuk kepada lembu dan persoalannya sekarang adalah ... adakah lembu tersebut disembelih mengikut tatacara Islam?

Sebagai seorang Islam, adalah menjadi tanggungjawab saya untuk hanya menjual produk yang betul-betul HALAL kepada customer-customer Muslim saya. Dan disebabkan isu halal haram ini jugalah saya telah bertukar dari supplement jenama *** kepada Shaklee kerana saya kurang yakin dengan status halal produk tersebut walaupun daripada research dan pembacaan saya kemudiannya mendapati produk tersebut mendapat pensijilan halal dari IFANCA (Islamic Food & Nutriation Council of America) iaitu sebuah badan pengesahan halal bagi produk dari US. Macam mana nak yakin jika salinan sijil IFANCA tersebut tidak dimuatkan dalam website supplement tersebut.

Berbeza dengan Shaklee. Sijil halal yang diperolehi daripada ISA (Islamic Services of America) dimuatkan dalam laman web Shaklee Malaysia (rujuk http://www.shaklee.com.my/img/content/Image193430287.pdf) bagi memudahkan pengguna-pengguna Islam membuat semakan. Macam ni baru betul. If you really adhere to the halal requirements, there's nothing to hide, betul tak?

Sebagai bukti yang produk Shaklee yang dipasarkan di Malaysia adalah halal, berikut dipertontonkan salinan sijil yang telah saya perolehi dari laman web Shaklee Malaysia untuk tatapan umum.






Dan ini pula print screen hasil research saya dari laman web Jakim.


Oleh itu, kepada pengguna-pengguna beragama Islam, anda tidak perlu lagi risau mahupun was-was kerana kesemua produk Shaklee yang dipasarkan di Malaysia dijamin HALAL mengikut syarak.

Pstttt.. cuba lihat Masters Shaklee, dealers Shaklee... majority bertudung yer... jadi takkan lar depa nak makan benda tak halal dan jual benda tak halal plak. Ramai Ustazah jugak yg jadi dealer Shaklee... jadi tiada masalah dengan issue Halal ini.

Nak tanya? Nak konsultasi tentang barang yg sesuai? Atau nak jadi member dan enjoy benefit hanya utk member?? Join saya, hanya bayar RM65, saya sponsor RM10.
 

Jom join team Shaklee kami. Bimbingan, konsultasi dan motivation bagaimana utk berjaya dalam Shaklee dan jana pendapatan lebih dari upline² kami yg sudah melangkah ke tangga atas dlm Shaklee.  

 

 KLIK SINI UTK BACA KENAPA LEBIH CERDIK JADI MEMBER


 

 





 
 
 
Saya Nur, sedia bantu anda. 





"There is no price for health
Prevention is better than cure"
  




* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

"ANDA SEDANG MENCARI INCOME LEBIH?TAK MEMPUNYAI INCOME YANG TETAP? SURI RUMAH SEPENUH MASA? NAK TAK HANYA DI RUMAH BOLEH DAPAT GAJI MACAM CEO? JOM SERTAI KELUARGA PENGEDAR SHAKLEE..IMPIAN ANDA AKAN MENJADI KENYATAAN!"
 
 
 
 
 


No comments:

Post a Comment

SIJIL HALAL SHAKLEE

SIJIL HALAL SHAKLEE

Popular Posts

.

.

.

MONTHLY PROMO

MONTHLY PROMO
Promosi. Buy ANY product, free membership.

TESTIMONI PRODUCT

Blog Archive

 
DESIGNED BY ONLINEBIZ-FR