INDEPENDANT DISTRIBUTOR

INDEPENDANT DISTRIBUTOR

Kenali saya

Kenali saya
Saya Puan Nur, wakil Shaklee anda tak kira dimana anda berada, Sg Buloh, Selangor, Gombak, Nilai, Kuala Lumpur dan seluruh Malaysia. Hubungi saya melalui whatsapp 0193208744 atas sms 013-3417873 utk sebarang pertanyaan atau mesej saya di blog saya ini atau difacebook saya.

VISITORS

.

.

.

.

.

.

CARA ORDER

CARA ORDER

Tuesday, June 17, 2014

SHAKLEE VITAMIN SEMULAJADI

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ




Sebab masih ramai sebenarnya yang tak tahu perbezaan antara vitamin semulajadi dengan vitamin sintetik... Shaklee ni vitamin semulajadi tau, bukan sintetik. Kalau tak percaya, bukti yang paling jelas... korang yang consume Shaklee pernah tak jumpa silica gel dalam botol suplemen Shaklee..? Silica gel tu apa..? Hah ni dia..
Gambar ni bukan ehsan pakcik Google tau... tapi snap sendiri, dapat dari satu suplemen yang dibeli... suplemen apa tak yah lah ckp kan.. tujuan post ni bukan nak condemn mana2 produk ya... masa jumpa silica gel ni dalam botol suplemen tu, terus teringat kat satu nota yang di baca pasal perbezaan antara vitamin semulajadi dan vitamin sintetik... tu yg dpt idea nak share ni... hehehe...

Ok back to the topic... silica gel ni adalah sejenis bahan yang digunakan untuk menyerap lembapan. Alah... takkan korang tak perasan masa beli kasut atau beg tangan yang branded2 tu... kan ada silica gel ni... Fungsinya dalam kotak kasut/beg tangan tu untuk mengelakkan kasut/beg tangan mahal korang tu ditumbuhi kulat sekiranya persekitaran kat dalam kotak tu menjadi lembap.

Apa lak fungsi silica gel ni kalau ada dalam sesetengah botol vitamin dan mineral? Ni yang nak cerita ni... Vitamin yang dibuat dari bahan sintetik mempunyai kecenderungan untuk bertindak balas dengan kelembapan. Sebab tu kalau dibiarkan berada dalam udara (udara kan ada wap air), nanti vitamin tu bertukar menjadi warna hitam.

Vitamin semulajadi tak perlu silica gel sebab ia tidak bertindak balas dengan wap air di udara untuk menjadi satu bahan yang lain. Sebab tulah korang tak pernah jumpa silica gel dalam botol suplemen Shaklee korang.. sebab Shaklee vitamin semulajadi, bukan sintetik...!

Satu lagi kan... vitamin yang asli dan semulajadi tak perlu bahan-bahan tiruan samada untuk 'coating' atau memberi rasa yang 'sedap' atau warna yang menarik. Penggunaan bahan tiruan ni tujuannya nak kurangkan kos pengeluaran, tapi pada masa yang sama bagi kesan yang tak elok kepada pengguna.

Jadi pastikanlah pil/tablet/kaplet vitamin/mineral yang korang nak ambil menggunakan bahan-bahan asli. Kalau baunya busuk, itu adalah petanda ia vitamin yang bagus. Contohnya vitamin Shaklee... ada customer yang kata B Complex bau busuk, Vitamin C lak rasa masam... (tapi ok je dgn tekakku semua telan...) sebab apa..? Sebab Shaklee tk der nk guna bahan utk buatkan vitamin Shaklee rasa sedap atau bau wangi... sebab vitamin Shaklee adalah VITAMIN SEMULAJADI...! 



KLIK SINI UTK BACA KENAPA LEBIH CERDIK JADI MEMBER




KLIK SINI UTK BACA KELEBIHAN JADI AHLI

 




Kalau anda 
  • inginkan konsultasi tentang barangan yg sesuai utk masalah anda
  • inginkan konsultasi tentang barangan yg sesuai utk budget anda
  • nak jadi member dan enjoy benefit hanya utk member 

Boleh contact saya Puan Nur

  • Shaklee Id : 1083408








No comments:

Post a Comment

SIJIL HALAL SHAKLEE

SIJIL HALAL SHAKLEE

Popular Posts

.

.

.

MONTHLY PROMO

MONTHLY PROMO
Promosi. Buy ANY product, free membership.

TESTIMONI PRODUCT

Blog Archive

 
DESIGNED BY ONLINEBIZ-FR